Dagens ridpass



dagens outfit.
Red ut en sväng idag nere vid sjön!
det var jättefint ute, solen höll på att gå ner och det var jättemycket snö överallt så var som ett vinterparadis.
Efter som jag är lite av en hopp-älskare så red jag runt och kollade om något träd ramlat ner nånstanns (det brukar göra det på vintern) och det hade det på ett ställe :) Var ganska lågt men var jätteroligt att hoppa ändå. Hoppa några gånger och red sedan vidare. Tog en ganska snabb galopp på banvallen där det var lagom hög lös snö.
Sedan skulle jag hoppa över grenen tillbaka en gång också, men då stack billy efteråt så det blev inte att rida hem direkt då! Red till ett ställe där det är ganska hög snö så fick han galoppera av sig där för att bli trött, haha han blev ganska svettig efteråt :)

Måste berätta om en rolig sak !
när jag och billy rejsar, så taggar jag honom innan och ni vet peppar lite med skänkeln och säger "billy ,ska vi GALOPPERA?!" med en speciell röst typ :) men nu har han börjat tagga bara han hör den rösten. Så om jag bara håller in honom och säger så, så börjar han steppa och hålla på haha :D jättegulligt ju !

Kommentarer
Postat av: Maja

hahaha åh vad gulligt! :D han trivs allt med att spriga fort :) <3

2011-12-22 @ 11:34:20
URL: http://majamerlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0