HillBilly Chic

Tänkte berätta lite mer om Billy, min älskade häst.


Jag provred Billy den 9:e juli 2010. Det gick bra, han gjorde allt han skulle, men jag fick honom dock inte i form eller någonting sånt, utan red bara runt lite, galopperade lite osv.
Men han var så underbar, så efter en provridning bestämde vi oss för att faktiskt köpa honom.

I början kunde jag inte ens fånga honom i hagen, jag sprang efter och var jätteledsen, men han ville inte komma in alls.
sedan började vi träna NH och tricks, och då gick allting bara framåt! Vi fick en bättre vänskap och på vintern så gick allting perfekt, ja allt var jättebra.
Efter det har vi haft framgång efter framgång, vi har tränat dressyr för tränare, hopptränat för tränare och även tränat western för tränare. Sedan tränar vi NH och trickträning själva då.

Billy är en riktig speciell och underbar häst. Det tar ett tag att få komma honom närma och få va hans vän, men när man väl vunnit hans förtroende så har han bara bra saker att ge.

Han är 165 cm och travare, men han fungerade inte på travet så Josefine, hans förra ägare, köpte honom och red till honom. Nu är han jätteduktig och jag har hoppat 1.10 cm med honom, han går i form jättefint och kan massor med dressyr rörelser.



bjussar på en film jag gjort, lite gammal men whatever ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0