Isak

Puff Daddy & Faith Evans (Featuring 112) – I'll Be Missing You
lyssna medans ni läser

Isak, provred jag den 21 maj 2009.
Då var han bara en tjock, omusklad lite ponny som gick i hagen och skrotade, men jag föll för honom ändå.
Jag fick bli hans skötare, då stod han på en gård ca 20 minuter hemifrån mig.

Jag började rida honom, och vi utvecklades mer och mer för varje gång. Jag ramlade av några gånger när han bockade, haha och han var väldigt olydig och busig ibland, men det gick helt okej den tiden.

Men den sommaren bestämde sig Isaks ägare för att flytta ifrån gården. Det blev tal om att jag skulle få ta Isak på foder, och den 22 juli kom han hem till mig ! :'D


Jag var lyckligast i världen, trots att det tog 1,5 timmar för mig att få in honom från hagen första gången..
Den sommaren red vi mest ut och höll på, tränade inte så serriöst.

Men på vintern började jag träna NH med isak, eller ah leka med honom från marken som det mer var då. Vi kom närmare varandra, riktigt nära varandra på våren.
Men Isak fick ont i ryggen, och jag fick börja träna för tränare för att stärka hans ryggmuskler.
Han fick jättefin rygg och dressyren gick verkligen superbra, träningarna från marken gick också jättebra och vi började även med trickträning.
När jag fick honom var han livrädd för bilar och vatten, men efter lite träning med honom så fick jag honom både att älska att bada men även att bli helt trafiksäker ..
Jag kan inte beskriva den relationen jag och Isak hade asså, det går inte att förklara.. han var min soulmate, min bästa vän. vi var gjorda för varandra.

Sommaren 2011 började jag känna mig.. förlång för Isak. Så vi började leta ny häst, och hittade Billy.
så det bestämdes att Isak skulle åka till en handikapps ridskola, långt ifrån mig ..
Så den sista tiden med isak,försökte jag göra så bra som möjligt. vi gjorde allt möjligt, red ut, hade bara jätteroligt..

Också kom dendär dagen, 17 september, då han åkte ifrån mig.
jag trodde det var den värsta dagen i mitt liv, men oj vad fel man kan..

Jag åkte och hälsade på Isak en gång. Han kände igen mig så jävla mycket, han gjorde alla tricken, han visade mig vad han mindes.. han var halt och hade ont i ryggen, så jag fick bara gå en promenad med honom. Men det gjorde ingenting alls, absolut ingenting.

Men Isak hade så ont i ryggen på det nya stället, att de bestämde sig för att sälja honom. Det var meningen att jag skulle köpa Isak, och ha både han och Billy. Men stallägaren ville inte ha fler hästar, annars hade allting gått..

Tiden gick och dem fick inga köpare, och i januari ringde dem och sa att isak blivit så dålig att de bestämt sig för att avliva honom..

Jag fick vara med det sista, de sista timmarna i hans liv. Jag satt där med han i boxen, han märkte att något var fel, såklart..
Han gjorde alla tricken jag lärt honom, fast jag inte bad honom om det .. han gick tilloch med ner i buga , fast han hade så ont.. han gjorde allt för att få mig glad.. men inget hjälpte ..<3

r.i.p Solumate, Isak
1991-2011

älskardej, föralltid! <3

Lite filmer på isak..






Kommentarer
Postat av: manda

grymt skrivet

fick typ tårar :/

2011-11-29 @ 17:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0