Stallet - longering

Idag red jag inte utan longerade bara Billy.

Det gick superduperjättebra!
Pysslade först lite i stallet, fixade åt katterna tex, gav dem nytt vatten och mat och gosade lite med dem.
Sedan tog jag in Billy och borstade honom ganska länge och pysslade lite, han var jättelerig såklart -.-
Innan vi gick ut så fixade jag lite med tränset, tog bort tyglarna satte på deltat och bytte nosgrimma.
Hade med mig pannlampan ut också, så att han skulle se lite när vi longerade hehe. Skrittade fram självklart lika länge som när jag rider, 15 minuter :)

Han fick trava väldigt mycket idag, och tränade även lite på circling games vilket gick jättebra, han lyssnar verkligen på det nu!
Galopperade även lite för han var ganska pigg som så belöning i slutet fick han galoppera några varv, men då var han ganska trött så han var inte så pigg längre xD

Han var svettig efteråt, så tog in honom, gav honom lite betfor och sedan fick han gå in i sin box.




En bild från när jag och Billy var på Sjöstjärnas Ridläger, fysjutton vad jag saknar ! D':
villtibakaNUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0