Dagens ridpass

har ju varit hemma och vart sjuk i 2 dagar nu men kände mig bättre idag så åkte upp till stallet!


Det är ju typ 10 grader varmt och sol här, underbart! så skönt att slippa ha mycket kläder på sig. Har ju inte träffat Billy sedan i torsdags (!) så var härligt att få träffa honom idag.
När jag precis tagit in Billy smsade min kompis amanda och undrade om vi skulle rida tillsamans, det ville jag såklart! så hann rykta Billy ganska länge idag, stod i solen ute och det var mysigt!
sedan hämtade jag bettet som amanda ska få av mig (billy går inte bra på det så har ingen användning av det) + en nosgrimma och ett pannband som jag inte använder.

mötte amanda och Hillman vid en alé med björkar som finns en bit bort. Vi red Grebban, trekanten också red vi även lite i en skog som finns en bit därifrån. Där skuttade vi över lite grenar som låg på vägen vilket båda hästarna tyckte var jätteroligt och både Billy och Hillman var så duktiga! :D

Dom blev verkligen jättebra kompisar och varje gång vi stannade skulle dom stå och pussa på varandra och kramas. (ja kramas, haha har ärligtalat bara sett 2 hästar göra så, det är så gulligt).

Sedan följde jag amanda och Hillman till alén igen. Red hem och ryktade Billy utomhus igen, sedan fick han gå ut utan täcke för det är så himla varmt ute.

Tack för den mysiga ridturen amanda!<3

image descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage description


Förresten, amanda hillman är verkligen jättefin och jag är så glad över att du tog honom på foder trots allt! :D

Kommentarer
Postat av: Amanda

var verkligen härligt, det här måste vi göra om snart! Snyggaste killarna, så duktiga! :D<3

2012-02-28 @ 19:17:04
URL: http://cruelest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0