Gästbloggning á la Lisa

Hej hej, det är jag som är lisa som Fredrika varit hos denna helgen och som även rider hästen Vårvind.
Jag är en ofta väldigt glad tjej som älskar att skratta och flumma, vilket jag och Fredddan gör perfekt tillsammans!
Jag är 16 år gammal och går just nu i nian för att sedan läsa samhäll beteendevetenskap och senare med tiden
utbilda mig till ambulansförare.
Nog om mig.

Vårvind är ett "gamalt" dressyr sto född 1992 som tidigare tävlat ganska höga klasser. Hon kan rörelserna upp till
grand prix och med andra ord en väldigt bra häst för mig som älskar dressyr. Just nu tränar vi inte dressyr för
någon tränare men har planer på att göra det senare. Vi höll just på att komma igång ordentligt innan Vårvind
beslutade att slänga av mig mitt på en uteritt och otroligt nog, som Fredrika skrev, råkade jag landa på min höger
arm vilket resulterade med en spricka i handleden och ett blått fint gips. Men den 13 Mars ska det av och då är vi
igång igen!


Här får ni en drös med bilder på mig och vårvind från bl.a. idag.








Bjuder även på 2 ridbilder.



"Jag tror såhär... om något är dåligt i ditt liv, gör någonting åt det. Om det inte hjälper, ta bort det. Om något tynger ditt hjärta, lätta det. Om något känns jobbigt, lös det. Vänta inte på att saker ska hända. Se till att de händer. Låt de hända. Välkomna misstag och äventyr. Lita på att de som älskar dig alltid vill dig väl. Lita på att du alltid vill väl till de du älskar. Våga göra hellre än att ångra. Skratta åt dina misstag och lär dig att vara stark. Våga visa svaghet. Älska högt och mycket hellre än försiktigt. Håll aldrig tillbaka. Stanna upp och tänk efter, är jag där jag vill vara? Gör något åt det annars. Njut när det är fint och håll ut när det är fult."
Michaela Forni


Hoppas texten hjälper er på samma sätt som den hjälpt mig,
Kram.
/ Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0