När man står och trampar och trampar på samma ställe

Så känner jag just nu i ridningen.


Iallafall under dom träningsmöjligheterna som finns runtom vårat stall.
Jag trivs jättebra i vårat stall, det är sjukt mysigt, men det handlar inte om det.


På dom snart tre åren jag har haft häst här, har jag utveckalts jättemycket. Jag har lärt mig att inte vara rädd när hästar springer, jag har lärt mig hoppa en busig häst, jag har kämpat och lärt mig med en envis ponny, jag har börjat satsa mer på dressyren, jag har lärt mig få hästen i form, gå i skänkelvikning, öppna / sluta, hoppa osv.
Men nu känner jag att det börjar ta slut på saker jag kan lära mig inom ridningen här. Vi har en paddock, som inte går att rida i just nu (gräspaddock), vi har sluttande hagar att rida i och fältet som vi kunde rida bra på är borta :( Det går att rida i hagarna, såklart. Jag rider ju där när jag rider dressyr och hoppar. Men jag vågar dels inte hoppa bana på gräsunderlaget och det är svårt för Billy som är ganska stor att galoppera nerför och uppför hela tiden, haha nej jag blir bara irriterad på att det inte går att rida så bra med Billy där.

Just nu går det jättebra i dressyren, verkligen! Jag är supernöjd och vi är på topp så bra vi kan bli, som det går att rida just nu.
Men det är liksom, galoppera, galoppombyte, skänkelvkningar, göra åttor osv, ja ni fattar.
Jag har haft Linnea som underbar tränare och grymma Frida. Dom har hjälpt mig sjukt mycket och jag hoppas att dom kommer kunna hjälpa mig mer nu (fast jag kommer ju rida i samma grupp som frida ibland nu men). Men i dressyren har vi fått tänka mycket på underlaget, tex med att göra serpentiner, oså, det har varit ganska jobbigt ibland. I linneas och fridas paddock har det varit jättebra att rida, men det går ju inte att rida där just nu.

Så ja, jag känner att nu är det dags för mig att ta steget ut i.. vad ska man säga? stora hästvärlden?
Jag vill ut och tävla, träna, åka på träningsläger, kunna utveckals och kunna lära mig mer avancerade saker inom ridningen. Jag kan inte bygga 10 hinder hemma i våra hagar, vi har inte så många hinder. Jag har lärt mig så sjukt mycket här hemma i stallet, men folk som har hjälpt mig och jag har utveckalts enormt dessa år, jag är sjukt tacksam. Men jag känner att jag kan komma längre än där jag är just nu, jag vill utvecklas och bli bättre!

Om jag hade ridit några år kortare, kanske om jag hade ridit i 5 år istället för 7, så tror jag absolut att jag hade fortsatt lära mig jättemycket här. Det gör man, man lär sig jättemycket. Jag älskar att rida här hemma, vi har underbara ridvägar och ah, bra miljö. Och detta betyder ju inte att kommer att sluta rida här, jag kommer ju rida i ridhuset 1-2 dagar i veckan. Men jag vill förklara för er, att det är inte för att jag är lat och vill rida i ridhus bara för att, utan det är för att jag vll utvecklas.

Så nu kommer jag först och främst rida dressyr varannan vecka, och hoppning 1 dag varannan vecka. Så jag kommer rida i ridhuset minst 1 dag i veckan nu. Sedan går det ju såklart att åka dit andra dagar med,om man vill det. Men dom dagarna är det hoppträning i grupp och privata dressyrlektioner.

i hoppgrupperna är det 2 grupper, 1 för dom som är typ lika gamla, lite äldre eller lite yngre som är med och hoppar. Känner ganska många i den gruppen. Sedan kommer det att vara en lite för de större hästarna, där min tränare, ulla och några mer är med. Känner ju ulla och frida och dom är supersnälla, så kommer nog bli super! :D kommer få hoppa in i den gruppen där det finns plats, kan bli vilken som helst eftersom det är många som inte kommer varje gång :D

Nä, ni är det dags för mig och Billy att börja träna, på riktigt!





Kommentarer
Postat av: rebecka :)

förstår precis vad du menar med ridtillfällena i vårat stall, jo visst de går men paddocken är så liten och så dåligt underlag och hagarna lutar, skulle rida mycket oftare om vi hade ridhus, vi har väl rätt många ridturer men om man vill verkligen träna så.. det blir lite svårt!

Men hoppas dina "önskningar" (eller vad man säger)bli som du tänkt dig! :)<3

2012-02-02 @ 12:45:30
Postat av: Linnéa Hagström

Kuul! :D Ska du ta privatlektioner för nån dressyrtränare alltså också? :)

2012-02-02 @ 13:51:58
Postat av: Sofia

Håller me.. än tråkigare är att, jag som nu har en hel häst, inte kan sätta igång henne även om jag får:( visst funkar grusvägarna men ändå.. :(

2012-02-02 @ 22:49:58
URL: http://kullingshagensmy.blogg.se/
Postat av: Maja

härligt! bra beslutat fredrika!!! :)<3

2012-02-03 @ 06:49:11
URL: http://majamerlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0