The One That Got Away

Idag gick det jättebra med Billy! :D

Vi red inget dressyrpass eller något, utan tränade på att få mina tankar till ett komando till Billy.
Om ni såg på ponnyakuten, så gjorde shirin en övning där hon tänkte "nej" och ett rött stoppljus, oså stannade hästen osv.

Jag red fram och tillbaka på en väg först, i början var han jättepigg och drog lite åt ena hållet, så åt det hållet skrittade jag och travade bara lite, gjorde många halter med tankarna och benen, hade långa tyglar.
Efter ett tag kunde jag tom galoppera på långa tyglar åt det hållet, bara jag tänkte lugnt och på vad jag VILLE skulle hända, inte på vad som kunde hända.
Försökte få detdär med att galoppera som en inte så stor grej, eftersom Billy blir ganska taggad. Så jag gjorde det på långa tyglar och lugn trav in i galoppen, han var jätteduktig och gick i jättelugn och fin galopp, är verkligen nöjd! Sedan fick han en lång avskrittning och sen in i stallet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0