Bus




låter ni era hästar springa av sig, eller liksom busa av sig ibland?

Jag brukar göra det! Inte för ofta, men ibland. Tex när Billy varit riktigt duktig, så kan jag gå in på något fält och liksom bara låta honom springa, med halvlånga tyglar. Han tycker det är jätteroligt!
Sedan brukar jag inte driva på honom någonting, utan låta honom springa i det tempot han vill. Självklart inte för fort, men liksom ett tempo som han tycker är roligt och som jag inte blir rädd i :)


Tänkte ta ett citat ur en hästbok jag läser
-när man rider behöver man lära sig att bara för att hästen springa fort, betyder det inte att man har tappat kontrollet. Att man kan ha minst lika mycket kontroll när man rider fort, som när man rider långsamt. Därför borde de flesta som vill bli någonting inom ridningen, testa på att rida galopp. Där lär man sig det.

- sandra och vildros tävlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0