Dag 1 - berätta om dig själv




år 1996 hände något stort. Jag kom till världen, HAHA.

Jag heter Fredrika asplund och är alltså 16 år iår.

Jag är en glad och sprallig tjej för det mesta, har ganska mycket energi och gillar att hitta på galna saker. Har ganska många kompisar men några som är lite närmare såklart.

Just nu har jag ingen kille.



Jag bor i en liten stad som heter Hjo. Finns inte så mycket att göra här, men vi har väll några mataffärer, en biograf och nyss har affären Netto öppnat, vilket var det största som hänt här på länge.. ;) Netto rockar!




min klass!

Jag går i en skola som heter Guldkroksskolan i en klass som heter 9A. Där går ganska många av mina kompisar och jag trivs bra där. Efter skolan vill jag gå på ett gymnasium som heter uddetorp, ett naturbruksgymnasíum och jag vill gå på hästlinjen. Eller jag SKA gå där ^^.

 



På fritiden är jag mest hos min häst Billy. Han är ett varmblod på 15 år. Tror ni vet ganska mkt om honom, men han är iallfall 165 cm och ganska kraftig för att va travare (asså inte tjock).

Vi gör lite allt möjligt. Hopptränar, dressyrtränar och tricktränar. Horsemanship håller vi även på lite med, det är väldigt roligt. Jag har hoppat 110 cm med Billy som högst, och han kan mycket inom dressyren.

Billy är en snäll och ärlig häst men ganska pigg och kan bli lite stark ibland. Bockar gör han när han är pigg och småstegrar när han är taggad, haha. Han är bäst!<3





Jag och Billy.





Annars gillar jag att fotografera mycket och redigera filmer. Min youtube kanal heter Halvblodsgrimma.

Läser gör jag även mycket och lyssnar på musik. Gillar typ dubstep, hollywood undead, rock, growling osv. Gillar det mesta, förutom Justin Bieber och Ulrik Munther oså musik. Håkan hellström och melissa horn gillar jag mkt, sedan är det väll mest musik som green day, coldplay oså.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0