Dagens ridpass

Idag red jag lite dressyr på Billy! :D


Värmde upp genom att skritta ut en sväng, och sedan red jag rätt in i skogen (alltså vek in från stigen) för har upptäckt att det är jättefint underlag där inne, typ mjukt gräs och löv. Så red runt där inne bland träden lite och hoppade över lite stockar som låg lite överallt. Billy tyckte det var jätteroligt! :D

Sedan red jag till ett gärde som jag ridit på lite just nu, eftersom deet är så dåligt underlag på vägarna.
Billy brukar vara ganska pigg där, men idag var han lugnare!  Kunde till och med galoppera över hela, sist jag gjorde det stack han med mig ;)
Iallafall så jobbade jag honom mycket i form i galopp, alltså det går verkligen bra nu i det som förut var vårat svåra varv. Tror att vi har tränat lite mycket på det svåra varvet, för nu är det lätta varvet det svåra, haha. Men det är bara att träna!

Igår när jag kom hem låg det nya ridkläder till mig hemma! :D ett par jättefina ridbyxor, ridstrumpor, fleece och en fleece väst till! Tack så mycket! :D

Förresten så håller vi på och skaffa ridhuskort här i Hjo nu, eller ah en bit utanför Hjo. Så Vi har pratat med dom som har transport, några av ammis kompisar som rider i det ridhuset och allting verkar jättebra! :D 


Filmade lite idag, men kameran dog efter ett litet tag så filmade bara "uppvärmningen" -.- kanske lägger ut filmen senare.

 
image description

Kommentarer
Postat av: Maja

Härligt! :)<3 bill verkar så rolig ju :-D

2012-01-28 @ 18:05:26
URL: http://majamerlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0