Såhär hittade jag Billy & fick tag på honom!

Detta ville Maja att jag skulle skriva om! :D


Jo det var såhär..
Jag hade växt ur min älskade ponny Isak och letade efter en ny storhäst.
Innan vi hittade Billy kollade vi lite på en häst som hette typ Lilja, men vi kollade på bara på internet och pratade lite med ägaren, men inget mer. Sedan ringde vi på en annan travare, men dem ville ha en ryttare över 16 år som skulle ha den. Tror fortfarande den ligger ute på annons..?

Förresten så ville jag inte ha en travare igentligen, jag vägrade. Minns att jag sa till vicki att om jag skulle ha en travare, så kunde jag likagärna skita i det. (haha).

Iallfall, efter några dagars letade så hittade jag annonsen med Billy.
Det var en suddig bild men jag fastnade för någonting. Jag visade annonsen för min mamma och låtsasmamma, dem var lite tveksamma men jag var beslutsam. Ammi ringde till ägaren och snackade lite. Dock fick vi inte med någon sadel, så där blev dem också lite tveksama.

Men den 9:e juli 2010 åkte jag, ammi och stallägaren och tittade på Billy.
Han var perfekt. Jag skojar inte, jag visste direkt att jag ville ha honom :D
Provridningen gick sådär, eller asså när jag tänker tillbaka så tycker jag inte att jag red så bra, hehe.
Iallfall, det gick helt okej. Ägaren gillade verkligen oss, och hon ville att vi skulle köpa Billy!

Dagen efter åkte jag på ridläger till sjöstjärnans ridläger.
När jag kom hem sa mamma och pappa: Men du, ska vi inte köpa Billy? Och inte tveka, han är ju perfekt!
Så efter 1 provridning, bestämde vi oss. första och en provridningen i letande av storhäst.
Några veckor senare veterinärbesiktigades han och den 4:e augusti kom Billy hem till oss.

Om jag har ångrat mig? Ja.
De första veckorna ville inte Billy komma till mig i hagen. Så vi har haft en ganska jobbig början. Men sedan började vi träna, lära känna varandra osv, och då började han komma till mig i hagen! Så jag ångrar inte ett dugg att jag köpte honom, det kunde inte blivit mer perfekt, har lärt mig otroligt mycket!


Dagen Billy kommit hem till mig :)

Såhär skrev jag på min BDB när Billy kommit.

"nu är billy min :D<333
sovit i tält i hagen inatt, :D askul, imorgon ska jag rida billy ;)<3"


Hihi, det var så jag Hittade Billy!


Kommentarer
Postat av: ebba :)

hejsan hoppas allt är bra! Nu drar jag igång dagens blogg igen , med chans till att få runt 50-80 besökare! kram :)

2012-01-08 @ 00:43:42
URL: http://ebbahellstrom.blogg.se/
Postat av: Maja

åååååå, vad roligt!!! :D härligt att ni kom varandra nära :) <3



bra skrivet hurrududu :D <3

2012-01-08 @ 17:37:00
URL: http://majamerlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0