Vojlock







Jag vill dissa vojlockar för att ...

- Jag tycker inte att det är speciellt snyggt, är svårt att få bra delvis en bra logga + att formen gör så det ser väldigt konstigt ut.
- det påminner mig föör mycket om ridskolor, usch.


Men jag vill hissa vojlockar för att ..
- det är bra att ha när det är väldigt varmt ute, eftersom hästarna inte svettas lika mycket, då det blir mindre "täckeseffekt" eller vad man säger.
- Det kan vara bra om hästarna har väldigt kort rygg (tex vissa shettisar), då det bara kan vara störande med ett stort schabrak på.



Men samanfattningsvis tycker jag ..
Att vojlockar kan vara nödvändiga i vissa stunder, men annars tycker jag det är snyggare att använda ett schabrak. Har bara använt vojlock 2 gånger på Billy då det var jättevarmt ute.


Vad tycker ni om vojlockar?


Kommentarer
Postat av: Christel

Vojlock är as fult x)

2012-01-10 @ 15:38:48
URL: http://ponnylycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0