Dagens dressyrträning

Gick verkligen jättebra idag!

Vi valde att rida ute idag i det fina vädret, känns jättetråkigt att stänga in sig i ett ridhus när det är runt 10 + och sol ute. Billy verkade också uppskatta att vara utomhus idag. Som tur är har ju munkebo 2 paddockar som man får rida i om man har ridhuskort.

Idag har jag verkligen fått träna på min sists. Fick rida utan stigbyglar i slutet i trav, vilket är väldigt jobbigt på Billy eftersom han har så stor trav. Men när jag väl fick in sitsen lite ordentligare så kändes även det jättebra och jag fick mycket bättre hållning = Billy gick i grym form!
  vi tränade också lite på 3 moment i LC dressyr, eftersom jag kanske ska vara med i programridningen som är i april, men är inte säker om vi är redo för det än.
Iallafall så var Billy pigg och go idag, till och med galoppen gick perfekt idag, han har mycket mer energi när vi är utomhus så då behöver jag inte driva så mycket vilket gör att jag kan koncentrera mig mer på min sits :D
Billy gick i jättebra form idag och hade verkligen energi i stegen, han var mjuk i munnen och bara glad och positiv till allting!

Lastningen hem och dit gick jättebra idag. Hem gick allra bäst!

Så nu ska jag träna mycket på att rida utan stigbyglar. Ska försöka att skritta och trava fram utan stigbyglar när jag rider hemma, tex på uteritterna. Ska även träna på att hålla uppe min blick så jag får bättre hållning. Älskar att ha något att träna på här hemma också istället för att bara rida runt lite på måfå.

Det som vi gjorde idag var verkligen sånt som jag och Billy behöver! Lisa är en jättebra tränare!! :D


Kommentarer
Postat av: elin

sv; tack, men dudå läckerbit!!<3

2012-03-18 @ 20:35:27
URL: http://eliningemarsson.blogg.se/
Postat av: Natalja

kanonfina!! :) alltid kul att se film på er två :D

Tkr ni ska testa va med och rida program, kul att testa, all erfarenhet är bra erfarenhet eller hur man nu säger, haha :D

2012-03-18 @ 23:08:34
URL: http://ltotheove.blogg.se/
Postat av: jossan

Ser supertrevligt ut! :D

2012-03-20 @ 18:01:53
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0