Det går bra nu!

Det går så himla bra i ridningen!
Har verkligen fått insperation och utvecklats jättemycket när jag börjat rida i ridhuset. Jag har träffat mycket nya människor och ridit ihop med andra ekipage. Vi har varit ute på en tävling med läskiga hinder, blommor och folk på läktaren utan problem.

Jag hade en liten "svacka" eller alltså jag hade inte direkt någon lust. Men sen fick jag börja träna mer serriöst och då har jag verkligen fått en helt annan känsla. Jag är redo för nya utmaningar och för att utvecklas!
  Billy är helt grym i dressyren just nu. Han går i jättefin form och har verkligen fått bättre steg, mer kontrollerat och "lyfter" inte bara på benen utan sträcker lite också. Min sits har förbättras otroligt sen jag började träna för lisa och jag känner verkligen att dethär är rätt träning för oss. Och då har vi bara tagit 2 lektioner än!
I hoppningen har jag utvecklats mycket. Jag har börjat tro mer på mig själv och Billy. Billy kan hoppa, men jag blir lite osäker ibland och det är då han stannar. Men bara av att träna i grupp 1 gång så insåg jag - det är inte pinsamt att göra fel ibland. Alla andra i den gruppen gör också fel, även om man är en hel grupp som tränar så är det ändå jag och hästen som är ett team under ridpasset.

Detta ska vi träna vidare på nu:
* rida utan stigbyglar och träna nedsittning i trav
* Jag måste ta fram min innertygel lite och bak min yttertygel
* Hoppa bana i galopp
* galoppombyte
* Komma rätt på hinderna


Bild printat ur film. Hur snygg är han inte min häst?! :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0