Dressyrträningen

Tänkte skriva om dressyrträningen idag.


När vi kom till ridhuset så började jag och Billy värma upp lite själva, innan Lisa hade kommit. Han var jätteduktig och gick fint, jag var lite nervös för ville visa våran bästa sida hehe.

När hon kom så frågade hon lite om Billy såklart, sedan fick jag rida runt lite för att hon skulle se hur mycket vi kunde och vad jag behövde träna på.
Jag fick träna ganska mycket på mina händer idag. Måste ta bak ytterhanden lite och innerhanden fram lite för att dem ska vara jämnt, kändes väldigt bra tillslut faktiskt!

Sedan fick jag träna ganska många övergångar, att han skulle hålla formen i övergång från skritt till trav och trav till skritt. Fick också träna på att han skulle gå i ett bra tempo.

Lisa var verkligen en jättebra tränare, hon var mycket för att jag skulle beröma och uppmuntra billy till att göra rätt och att jag skulle se till så han tyckte att dressyren var kul hela tiden! Billy verkade också gilla henne väldigt mycket och jag kände att jag kom åt Billy väldigt mycket idag, att jag kunde komunicera mera med honom när jag ville någonting och jag kunde verkligen rida honom idag!

Vi tog bara lite galopp men fokuserade mest på traven och att han inte skulle "dö" i avsaktningarna utan fortsätta gå energisk. Billy var jätteduktig och jag är verkligen nöjd över honom idag, var nog det bästa dressyrpassen vi haft! :D Billy är så fin min underbara häst.

Hemlastningen gick.. URBRA! vi brukar använda lina på honom för att få honom frammåt (bara en lina bakom som tryck för annars backar han ur) iallfall, idag behövde vi ingen lina utan han gick på jättefint och jag är så nöjd över honom, hoppas verkligen att han fortsätta vara såhär duktig!



Kommentarer
Postat av: ebba :)

hahaha ja gud ja! Åh trodde jämt den skulle pipa att det inte gick och spela in längre:D

spanskan alltså.. ;)kram

2012-03-03 @ 00:42:03
URL: http://ebbahellstrom.blogg.se/
Postat av: Ida

Fint!:)



sv: Haha okej mycket! Vad ska du köpa för hjälm?:)

2012-03-03 @ 09:53:43
URL: http://ponniiigirl.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ni är så fina :) <3

2012-03-03 @ 12:24:04
URL: http://cruelest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0