Hopptävling 10 mars

Ska börja med att säga att Billy var envis med lastningen dit idag -.- men hem gick det jättebra sen!

Iallafall, när vi kom dit så lärde jag mig banan först såklart. Linnea var med mig och vi kollade lite på ponnyerna som hoppade. Precis när vi kom in var det en ponny som gick omkull, och ekipaget efter ramlade ryttare av, kändes som en lockande bana haha..

Sedan när vi sadlade upptäckte jag att jag glömt sadelgjorden.. så ammi fick åka i räcerfart och hämta den, usch jag var jättenervös att hon inte skulle hinna tillbaka, tur att linnea var där annars hade jag väll brutit ihop totalt xD men hon hann tillbaka och jag kunde rida fram länge och bra. Billy kändes fin på framridningen och visade upp sig lite för de andra hästarna ;)

50 cm
Jag valde att trava runt i denhär klassen, för att känna att jag hade kontroll på honom. Han kändes fin och flöt på på alla hinder, dock rev han ett hinder tyvärr. Sedan en gång fick jag lägga en extra volt för vi kom lite fel och blev missförstånd, alltså inte en vägran men i en sväng så kom vi lite fel (ni ser mer på filmen). Men han vägrade inte en enda gång på grinden eller planket med text, trodde faktiskt lite att han skulle kolla på dem men det gjorde han inte! :D

60 cm
Här kändes det mycket bättre!! Dock 2 onödiga rivningar men han kom lite fel i galoppen, och kan ju inte begära så mycket eftersom han inte har det riktiga galoppsteget, eftersom han är travare.
Iallafall så höll vi galoppen nästan runt hela banan  och vi fick jättegoa och bra språng och jag är verkligen supernöjd med Billy! :D Kändes verkligen bra denna rundan!

Så i helhet är jag supernöjd med Billy! :D Våran första hopptävling, och det går så bra! Nästa gång tar vi det felfritt! ;) Var jätteroligt att tävla iallfall, det tyckte både jag och Billy!



Kommentarer
Postat av: vendelachantelle-

Tack så jätte mycket desamma:)

2012-03-10 @ 16:29:15
URL: http://vendelachantelle.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ni är bäst! :D ser superbra ut! <3

2012-03-10 @ 17:02:18
URL: http://cruelest.blogg.se/
Postat av: Linnéa Hagström

Skitbra! :)))

2012-03-10 @ 19:30:20
Postat av: Nelly

Wiiiie vad kul att det gick så pass bra för att vara eran första tävling tillsammans :D Såg jättefint ut! <3

2012-03-11 @ 10:28:30
URL: http://trwh.blogg.se/
Postat av: amandaa

hej! ville ba säga att du har en grym blogg, du och billy är så fina tillsammans! keep up the good work!:)

2012-03-11 @ 13:30:36
Postat av: Natalja

Duktiga ni är!! Billy är såå söt innan hindrena, han verkar tycka det är riktigt kul! :)

Grattis till fina rundor! :D

2012-03-11 @ 23:35:52
URL: http://ltotheove.blogg.se/
Postat av: Klara

Guuud vad fina ni är! :D

2012-03-12 @ 17:19:32
Postat av: Maria

Ser jättebra ut ju! :) bra att du tog det i trav första gången, det gör ju ingenting när det inte är på tid :)

2012-03-12 @ 17:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0