Mysig dag i stallet!

Har varit en lång dag i stallet :)

Började med att mocka åt Wille och Billy, göra foder, hö vatten osv. Båda boxarna var ganska lätta idag faktiskt! :D
Sedan tog jag in Billy och ryktade honom länge, han var jättegosig och mysig. En uteritt blev det idag, var jättefint ute med sol, var så himla fint nere vid sjön. Han var pigg och busig och bockade ganska mycket, bara glädjesprång. rejsade mycket och han var jätteduktig.
Sedan red vi in på en nytt område idag, man får liksom rida över ett gärde, till ett ödehus med ett gammalt stall, bakom där finns en skog jag ville kolla på. Var mysigt i skogen.

När vi kom ut ur skogen ville jag kolla lite på det gamla stallet, så red lite närmare och kollade in genom ett stort hål i väggen, så en gammal box och gamla redskap som fanns där inne, också låg det kvar massa halm på loftet. utanför låg det någonting rött, som såg ut som en gammal vojlock, skulle rida fram och kolla med då var det någonting som ramlade inne i ladan, hehe så blev lite läskigt så red iväg. Men var verkligen fint där!

I stallet ryktade jag av Billy och släppte ut honom. Tog in Wille och ryktade honom länge! Han var jätteskitig så tog ett tag, men ren blev han iallfall ;) Sedan gick vi ut i paddocken också longerade jag honom. Han var jätteduktig i alla gångarter, men i galoppen fick han ryck flera gånger och bockade som en galning haha, han tyckte det var roligt! :D




min finaste<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0