Dagens ridpass

Tog en mysig uteritt med Vicki och Samantha idag :)

först ryktade vi länge i ungefär 1 timme.
först red vi en runda som heter grebban, tar typ 20 minuter. Sedan red vi charlie-rundan som är 5 km lång. Vi travade och skrittade mycket men tog även två galopper :)
Båda hästarna var jätteduktiga och vi tränade på att dem skulle gå brevid varandra vilket går riktigt bra. Vi har lärt dem att det inte är tävling att galoppera brevid varandra och båda hästarna går jättelugnt och fint brevid varandra, ibland kan det gå fort men vi har fortfarande kontrollen hela tiden. Haha funkar bara när det är jag och billy och vicki och samantha :)

Iallafall så jobbade jag billy lite i form och vissa stunder gick han jättefint och han var mjuk i munnen för han blev lösgjord igår på hoppträningen med alla svängar vilket är jättebra.

Sedan ryktade vi av och jag smörjde på Billys knöl som han har på ryggen (någon ryggkots-inflamation, han har en liten knöl på ryggen) men sadel ligger inte på någonting där så det stör ingeting och han har inte ont så jag hoppas det försvinner nu efter några dagar av behandlingen :)

älskar min fina lilla häst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0