Fixat inför tävlingen!

Åkte först till granngården och köpte nya ridvantar och ridstrumpor :) eftersom mina stövlar tyvärr inte hunnit komma än...

Sedan åkte jag till stallet.
Började med att smörja all utrustning, plockade isär tränset och smörjde noggrant. Smörjde även grimma, stigbyglarna och mina skor.

Sedan bytte jag till det vita schabraket och borstade av padden osv. Fixade lite saker helt enkelt, lade fram det som skulle med imorgon.

Sedan gick jag ut och hämtade billy. började med att schamponera svansen, gick bra! :) Sedan tog vi en promenad, en riktig bus promenad! i både skritt trav och galopp. Haha var ganska jobbigt att hänga med i hans galopp med mysigt med. Han var sådär busig och varje gång jag rivstartade från att skritta/gå så började han bocka och var så himla glad, min gullehäst<3

I stallet sedan ryktade jag honom i 1 timme. Tog på lite glans spray, kammade igenom hela svansen + flätade upp den. Borstade med massa olika borstar tills han glänste, han blev så fin! Sedan fick han på sig sitt jacson stalltäcke och gå in i boxen :D

nu ska jag snart äta trerätters middag med mormor och morfar. Sedan blir det kolla på film tills jag somnar, taggar tävling imorgon hur det än går!!


Kommentarer
Postat av: Nelly

Lycka till på täääääävling!!<3



sv: Haha, dead by april var rätt dåliga enligt mig, typ refrängerna var bra men inte verserna ;p

2012-03-09 @ 20:33:18
URL: http://trwh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0