En liten rolig händelse

En gång när jag var ute och gick i sommras, så red jag förbi några minishettisar som finns i ett stall en bit ifrån oss.
Billy kan vara lite rädd för dem ibland, jag vet inte varför haha. Men dem är sjukt små och jättegulliga!

Iallfall, han var lite fjantig när jag gick förbi, så jag tänkte stanna typ 10 meter ifrån hagen för att han skulle få stå på håll och bara kolla lite på dem.
Den pyttelilla hingsten kom fram till staketet för att kolla, dem var inte nära varandra eller någonting, eftersom vi stod ganska långt bort.
Helt plötsligt tog hingsten stats och hoppade över staketet, stillaståede.
Billy fick typ panik och dendär lilla hästen sprang runt där som en galning, och billy och hingsten började fightas lite .

Men eftersom jag varit skötare på dem hästarna,för några årsedan så visste jag en grind till en annan hage dem har. Så efter ett tag lyckades jag få in hingsten i den hagen, och stänga in den. Kunde inte göra så mycket annat, eftersom jag hade Billy med mig.

Hahah, tänk om den hade sprungit iväg! tur att den stannade:)


Kommentarer
Postat av: Nelly

Haha vilken udda händelse xd Tur att det gick bra då :) <3

2011-12-29 @ 10:41:04
URL: http://litenponniii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0