Galen uteritt

Jaaa ridturen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss!

Vi skulle rida en runda som heter stora vägen rudan, jättemysig och ganska lång.  varierande terräng med bla en stig med hinder, stigar mitt i skogen, över ett fält, sandvägar och grusvägar. En liten bäck får man hoppa över med.
Allting gick jättebra när vi red på grusvägarna, var jättemysigt. Sedan började vi komma in mer i skogen. När vi precis hoppat över hindrerna på stigen så tvärstannade Billy, pga av att det var en älg som sprang lite längre fram i skogen.
Vi stannade ett tag för att låta den springa iväg och sedan red vi bara vidare. Vi var lite sådär "omg tänk om den kommer igen".. Men det gjorde den inte :)
När vi red typ 100 meter längre bort, på en sandväg så kommer älgen springade över vägen, ca 10 meter framför oss. Vi skriker till, men efter den lilla älgen kommer 2 STORA älgar till!! :O
Snacka om att vi skrek eller!
men som tur var sprang dem iväg. Så vi red vidare..
vi såg lite längre fram att det rörde sig nåt där, o trodde de va en till älg med det försvann sen. När vi kom till den platsen så var det 2/3 jägare som gömde sig i skogen o stirrade på oss?! -.- så vi vände. för dem hade harvat upp fältet (:@) så gick inte att fortsätta rundan -.-
så vi hade asså hindrat jägarna från att skjuta älgarna..fast efter ett tag hörde vi typ 10 skott, så dem är nog döda nu :c

aja, vi red hem iallafall. Tog bara 1 galopp, mest trav och skritt. Var mysigt, trots att det inte blev som de skulle xD




bilden är tagen en gång när jag , amanda och rebecka red. Jag oh amanda red just då, och rebecka fota oss. Då kom en älg springande, självklart tog rebecka kort på den! :D

Kommentarer
Postat av: Fanny

sv: Tack! :D jag vet att jag ser helt mobbad ut med skit it så blir det när man campar haha ;) va gärna med i dagens blogg! allt du behöver göra e att kommentera att du e med! http://skimmeln.blogg.se/2011/december/dagens-blogg.html#comment ha det bra kram!

2011-12-11 @ 18:05:42
URL: http://skimmeln.blogg.se/
Postat av: Maja

oh hjälp va läässkkigt tur att inte jag hade vart med för en gång såg jag och nelly en älg typ 100 m ifrån där vi red och jag var liiivvvrrräääddd... :$

2011-12-11 @ 18:52:23
URL: http://majamerlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0