10. Varför får hästar och ridning mig att må bra?

Jag vet inte riktigt varför det får mig att må så bra.

Men dels tror jag det handlar om att ta ansvar, att veta att det finns någon som är "beronde" av mig, som verkligen behöver mig för att ta hand om den och ge den kärlek. Att någon älskar en, det ger en liksom självkänsla.

Sedan är det all spänning och förväntan som finns, att sitta i bilen påväg till träning eller planera en tävling. Det gör att det inte är samma gamla tråkiga vardag, det är liksom roligt.
Att få en rosett på en tävling, att klara en speciellt svår bana eller rida ett svårt dressyrprogram, man får självförtroende. Jag tror att om jag inte höll på med hästar skulle jag nog mest sitta vid datorn ;)


Kommentarer
Postat av: vendelachantelle-

SV:Tack så jätte mycket:) Vilken söt bild!

2012-04-07 @ 15:06:57
URL: http://vendelachantelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0