5. Min största rädsla inom ridsporten

Nu tänker jag berätta om min största räddsla när jag rider.
Såklart jag är jätterädd att hästen ska dö, få sår osv men har skrivit om det redan så tänkte ta liksom när jag rider.

Min största räddsla är att om jag skulle vara ute och rida, och jag ramlade av och Billy sprang ut i skogen och vi aldrig hittade honom igen. Det skulle vart en mardrömm att veta att om jag hållt mig kvar och inte släppt tyglarna så skulle han inte varit borta..

Sedan att Billy skulle gå omkull och skada sig för att jag tex galopperade för fort eller något.
Jag är ju även hopprädd då, men det jag är mest rädd för inom hoppningen är att hästen ska krascha in i hindret och gå omkull, jag har gjort det en gång och det var inte roligt...

En liten räddsla jag har också är att jag är jätterädd när hästen går för nära träd, för jag är jätterädd att hästen ska klämma mig. Hahaha tror jag fick den räddsla från första gången lisa var hos mig, då berättad hon det och då blev jag också rädd för det ;)



Failbild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0