Dagens ridpass

Red ut tillsamans med Amanda och Hillman idag!


Hillman hade damp, han var cp och bråkig men jag tyckte det gick bra ändå. Billy var jättesnäll och duktig och så himla go! Vi red en runda som heter stora vägen rundan, allting gick bra och vi körde endast lugn galopp idag. Vid ett fält som dem har harvat upp så finns det ett kalhygge man kan rida över, men var så blött där så vi red över det harvade fältet, för en traktor hade kört upp en väg där så det var jättebra och man sjönk igenting.

Men vid ett ställe sjönk man lite, typ upp till knäna, haha var lerigt oså, usch! Men inget slår leran när jag och vicki och linnea red, men detta var en god konkurans ;) Men känner mig riktigt modig som vågade lita på Billy att han skulle klara det.

Sedan red vi genom skogen, ut och hoppade stockarna, och där ramlade jag faktiskt av!
Första gången sedan oktober, vilket är mer än 6 månader sedan ;) Men jag landade på fötterna hihi. Vi kom utgalopperade ur skogen och hästarna svängde åt vänster fast vägen gick åt höger, vips så var jag på marken istället, haha men vi skrattade bara ;)

Sedan red vi ner till mullsjön och lät dem doppa fötterna, ååh riktigt mysigt.

Var ute riktigt länge idag och var mysigt och roligt förutom när hillman bråkade, så amanda var lite besviken, men jag lovar att det kommer lösa sig!


Kommentarer
Postat av: Viktoria :)

Hahah äntligen! Fast nu är det ju min tur igen......

2012-04-23 @ 22:02:06
URL: http://thiswasmydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0