Dagens underbara ridtur!

Tog en riktigt härlig uteritt med Amanda & Hillman idag! :D

Mötte dem vid kvart över 2 och då red vi till amandas stall. Var riktigt fint där! Sedan red vi en väg som går vid hennes stall som leder upp till långeruder, man kommer ut precis ovanför galoppbacken mittemot "knarkarna".
Iallfall, var lite snö i skogen men gick bra ändå för hästarna. Vi skrittade och travade på grusvägen ända ner till nedanför långerudsbacken, där vände vi också skulle vi galoppera uppför backen en gång.

Och jävlar vad fort det gick! Har aldrig ridit så fort i hela mitt liv, var riktigt härligt. Hästarna sprang brevid varandra och båda tog verkligen i och kämpade som aldrig förut, mina ögon bara rann av farten men var riktigt roligt! :D Vi gjorde det två gånger och dem rejsade lika mycket båda gångerna, sötisarna.

Sedan red vi tillbaka till mitt stall och gick in i hopphagen. Amanda hoppade riktiga bommar med Hillman idag ! :D Och som jag fattat det har han inte hoppat så mycket, men idag hoppade han typ 80-85 cm riktigt snyggt! :D Tror han kommer bli riktigt duktig i hoppning med lite träning.
Om ni kollar på filmen så ser ni när Hillman skulle gå över en bom första gången.. haha går ju bra.. haha höll på att garva ihjäl mig!

Amanda och hillman var riktigt duktiga på  att hoppa :D


Kommentarer
Postat av: Amanda

Underbart, måste göras om!

Asså, HAHAHA, dör lite där... vilken chock jag fick. Han gick så snällt och gjorde inget, går på bommen och så bara, pang. xD



Fina älskade travhopparn!<3

2012-04-08 @ 19:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0