Underbart ridpass! :D

Idag har jag ridit med Amanda och Hillman och jag har även ridit hillman faktiskt! :D Och amanda Billy.

Vi red iaf på ett fält och testade varandras hästar. Hillman var verkligen en speciell häst, typiskt travare och höll på, kunde knappt ta i han osv haha xD men han var jätterolig att rida speciellt i galoppen! :D
Sedan red vi ut en sväng, vi red till en stugby som finns och sedan vidare till en lååång gräsväg som finns där. Galopperade 3 km och hästarna blev lite trötta. Sedan kom det en vattenpöl över vägen som man kunde hoppa över, några meter efter la vi ut en gran och hoppade över båda två. Var riktigt kul enligt båda hästarna och dem skötte sig super. idag galopperade vi bara lugnt förutom när hästarna stack en gång, men båda var riktigt duktiga idag och vi är jättestolta över dem :)
På vägen hem tappade Billy en sko. Så blir ingen ridning med Linnea imorgon och dressyrträningen på söndag förflyttades tills nån kväll nästa vecka. Ska ta mig tid att pyssla med Billy ordentligt dessa dagar och imorgon ska Amanda och HillePille få en hopplektion av mig ;)
Sedan blev det hem och duscha, sedan ner till bryggan med ett härligt gäng och käka + lyssna på när min kompis Mimi och Molly sjöng och spelade, talangfull kompis jag har!



Snodde bilden från amanda, jag och söta lille hillman :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0