4. Min hästs dåliga sidor/ Min hästs bra sidor

Billys dåliga sidor

Billy är rädd för spön, alltså jag kan rida med spö, men inte vifta med det eller ens dutta lite. Men jag tycker det är ganska bra, då jag inte tycker det ska behövas :)
Men han blir väldigt rädd om man blir arg på honom. Om jag ryter till lite så hoppar han till jättehögt och är jättestressad hela ridturen. Så jag måste alltid vara väldigt lugn, och kan nästan aldrig bli arg på honom. Men det har lärt mig att ha väldigt mycket tålamod, men det kan vara ganska jobbigt om han tex stannar på ett hinder, och jag ryter till lite, så är det mer risk att han stannar igen om jag blir arg, men om jag är lugn och låter honom kolla och inte ryter, smäller eller skänklar till så brukar han hoppa.


Billys bra sidor.

Jag tycker det är väldigt bra att Billy inte stressar upp sig på nya ställen. Han kollar lite och sedan ställer han sig och sover :)
Han är också väldigt ärlig. Han är busig och kan sticka ibland såklart, och jävligt envis när det kommer till dressyren. Men om han märker att jag blir rädd eller hamnar på sne, så tar han det alltid lugn. När särskolan borstar Billy är han alltid jättesnäll, jag tror att han känner att dom är mindre.
Han är också väldigt roligt att rida för han hittar alltid på överraskningar, man får aldrig tråkigt! :D




Bästa vän<3

Kommentarer
Postat av: Fallen Angel x

Åhhh älska fotot!

2012-02-11 @ 22:56:06
Postat av: Frida ▲

vilken härlig bild :) mycket intressant blogg också måste jag säga!

2012-02-12 @ 12:52:19
URL: http://fridan.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0