Billys speciella grejjer :)

Alla hästar är ju verkligen speciella på sina egna sätt, såklart är Billy det också, så här ska ni få hör de två roligaste speciella sakerna med honom!


Billy är oherhört kräsen, han äter varken knäckebröd, banan, endel hästgodis, sallet osv.
Om jag blandar i t e.x lite knäckebröd i hans pellets, så äter han det inte.
Som idag när stallägaren hade lagt i massor av , salladsblad, potatis m.m, så lade jag i det i hans pellets för att kolla om han åt när det var blandat med hans favoritman, men nejnej, när jag kommer tillbaka har Billy sorterat bort ALL sallad från sin pellets, det ligger bara sallad kvar och inte ett endaste pellets korn kvar, haha..
Men ibland så äter han faktiskt det mesta, eller iallafall har han börjat med det nu :D

Och en gång när jag bakat hästgodis, så hade jag gjort en sort med knäckebröd i, och en utan knäckebröd. Han åt den utan knäckebröd som det bara var äpple, havre och sirap i. Men den med lite knäckebröd åt han inte! Har aldrig träffat en sån kräsen häst förut.
En till sak med kräsenheten är att han gärna inte äter höet från marken, om jag binder honom i gången och ger honom ett fång med hö, så äter han allting men lämnar det sista lagret som ligger på golvet!



En helt annat sak är att när Billy inte förstår eller blir pigg, så gör han ett ryck med huvudet. Man kan säga att han får ett tics i huvudet, man liksom rycker in huvudet och slår in den i bogen! detta händer t e.x om jag gör en galoppfattning otydligt, eller om jag jag gör någonting fel. Han gör även så innan han ska tvärstanna, t e.x om han får syn på en ko eller något. Det är ju rätt bra, för då kan jag vara beredd ;)

Han gör även det när han blir pigg och glad, då gör han ett sådant ryck med huvudet. Som när jag ska svänga upp mot ett hinder i galopp, då gör han ett sådant ryck med huvudet! Haha jag vet inte vad han har fått det ifrån..

Sedan bockar han ganska mycket, men bara när han är glad! typ när han får rejsa oså! :D
när han blir rädd eller för taggad kan han stegra lite, men det är sällan..



Här är en bild när han gör med huvudet!

Vad har era hästar för speciella saker dem har för sig?


Kommentarer
Postat av: Natalja

alltså våra billys är sjuukt lika ju!! nästan läskigt ;o XD min billy är oxå så jäkla kräsen! han äter bara kraftfoder, morötter och äpplen har jag nyligen lärt honom att äta .. haha! knäckebröd och vanligt hästgodis luktar han knappt på .. ;)

2012-02-04 @ 23:19:26
URL: http://ltotheove.blogg.se/
Postat av: Natalja

sv; tror inte det tyvärr :(

2012-02-05 @ 15:50:46
URL: http://ltotheove.blogg.se/
Postat av: Maja

Haha knashäst!! ;) <3 verkar ju underbart<3<3

2012-02-05 @ 21:42:36
URL: http://trwh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0