Dagens ridpass

Idag har billy fått träna ryggmuskler i en backe!

Han var jätteduktig och fick springa av sig lite energi idag då han fick rejsa lite i backen en gång hehe ;)
Men mest körde vi långsam galopp och trav, jag har fått lära mig att man även ska trava nerför i backarna för att stärka musklerna, dock tycker jag det är lite läskigt men travade där det bara var lite sluttning, tills vidare iallfall.

Billy var sådär busig och pigg och tyckte att det var jätteroligt!
som belöning fick han rida en liten runda på berget som tar ca 20 minuter, dock hade det ramlat ner ett träd över stigen som var lite för brett för att hoppa över, så fick rida en liten omväg runt det. Sedan var grusvägen på den rudan väldigt bra, den är ganska smal just där men kunde trava och galoppera lite så var roligt! Sedan red vi lite i skogen där det var gräs, hoppade lite diken och gick över lite nerfallna träd, mysigt!

stod ute och ryktade både före och efter idag, tycker det är så skönt när det är varmt ute och Billy fäller, då blir man inte lika hårig själv eftersom håret blåser iväg!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni är så fina, saknar er<3

Hillman vill träffa sin coole kåmpis snart igen!

2012-02-29 @ 21:42:42
Postat av: Amanda

Det var förstås från mig ;)<3

2012-02-29 @ 21:43:15
URL: http://cruelest

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0