Hästar jag haft hand om

Och med det menar jag såklart sköthästar/medryttarhästar/foder/egen.



Pricken

Min allra första sköthäst hette pricken. Han var en minshettis, ett föl. Han var kanske 1,5 år när jag började sköta honom?
Iallafall så gick jag promenader, pysslade och myste med honom. Körde honom inte eller någonting, jag var ju inte så gammal, tror det var ungefär 7 år sedan! :o
Minns en gång när jag och mormor var ute och gick med pricken, och vi stannade vid en glänta. han la sig ner brevid mig, och jag blev jätterädd, haha.

Har tyvärr ingen bild på honom :(

Filippa
Sedan blev jag skötare på en svart, galen och envis shettis som hette filippa. Hon var så jäkla söt!
Jag ramlade av nästan varje gång jag red henne, hon hade knappt nån hals och bockade som en galning. men oj vad kul vi hade, kommer aldrig glömma den tiden. Hon var min bästa vän, och jag lärde mig sjukt mycket och fick jättebra balans av att rida henne!
Men en dag sålde dom henne utan att jag visste det, och istället...


Lilla Lisa
Istället blev jag erbjuden att bli medryttare på deras andra häst,som dom tog hen från ridskolan. Hon var ett brunt russ, envis som sjutton!
Jag kämpade väldigt mycket med lisa, ramlade inte av lika mycket som på filippa men lisa stack ofta hem till stallet med mig.
Samtidigt blev min bästa kompis Fanny skötare på ett annat russ i det stallet, så vi red ut tillsamans jätteofta! Gud var roligt vi hade, men såklart så bråkade vi ganska mycket ;) Vi byggde bla en terrängbana i skogen, hade egna stigar och bara busade runt!


Cheekie
Efter att jag slutat i det förra stallet efter några år, blev jag skötare på en ponny på ridskolan. Jag valde henne för att det inte fanns nån annan ledig att bli skötare på, haha. Fanny blev oxå skötare på en häst där.
Det var bara i någon månad, men var roligt ändå! träffade massor med kompisar och var där varje helg, saknar de ibland haha :D



Donna och Linus
Jag och fanny slutade på ridskolan efter ett tag, och blev skötare i ett stall med halvblod. var bara också under en ganska kort tid.
Iallafall så blev jag skötare på linus först, en riktigt stor häst på typ 180 cm?!
Sedan bytte vi och jag blev skötare på Donna, som var lite mindre.
(har ingen bild)

Isak
Efter det pratade ammi med sin jobbarkompis, och kom fram till att hennes syster hade en ponny som dom inte hade tid med. Så han blev jag medryttare på.
Ni vet nog ganska mycket om isak, han var iallafall en welsh ponny på 139 cm, världens finaste. Efter några månader fick jag hyra honom,  hade honom i nästan 2 år tills jag sålde honom, han blev dålig hos dom och de var tvungna att avliva honom. jag var med in i det sista, älskade isak<3






Sedan fick jag ju Billy, men det vet ni ju redan! :D


Kommentarer
Postat av: Linnéa Hagström

Shiitt vad hästar du har haft hand om =D

2012-02-04 @ 20:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0