Hurtigt!

Idag har jag och Fanny varit duktiga och gått både till och hem från stallet :D

Fanny ska nämligen ta hand om Billy när jag är i Göteborg i helgen.
Så när vi kom upp idag mockade vi och gjorde foder osv. sedan tog vi in Billy och pysslade med honom och jag visade henne vilken utrustning hon kunde ha på honom.
Sedan tog vi en ridtur, red till ett fält och red några varv på volt var. Jag travade och galoppera några varv i varje varv och det gick jättebra!
sedan gjorde fanny samma sak! Det såg verkligen jättebra ut och hon red Billy jättebra. Var kul att se Billy ordentligt idag med från marken, han går verkligen fint nu och har fått ett helt annat steg nu faktiskt! Mer dressyrigt och luftigt, jättekul att se! :D


Sedan red vi hem igen och pysslade med Billy, gjorde klart i stallet osv. Sedan gick vi hem också, hurtigt! Var riktigt roligt att gå till stallet idag och inte alls jobbigt. Gick upp nästan varje dag när Amanda hade neffie i vårat stall, så tog vi sällskap upp. Men nu har hon flyttat men vi måste verkligen ta tag i att börja gå upp igen!! vi var ju värsta tränade när vi gick upp hela tiden, bra motion!

Kan vara lugn att Billy får det bra i helgen ,fanny är jätteduktig på att rida och har haft häst i vårat stall förut, hennes mamma kan jättemycket också och ammi (min låtsasmamma) är hemma också om det skulle vara något problem, så detta kommer bli bra!



Billy mahoney :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0