Staaalllet!

när jag kom till stallet  så fotade jag i hagen lite först, blev sådär bilder. Iallafall efter 5 minuter som kom Wille (en häst i stallet) fram till mig. då såg jag att han var blodig över frambenen och när jag kollade på benet såg jag ett stort köttsår, kollade inte så noga utan började ropa på vicki som var i stallet, men hon hörde inte, så skulle gå in och hämta henne, men tänkte att det var bäst att ta med wille in också.
så vi kollade på honom och stallägaren kollade med, vi såg att han kastanj hade blivit /av sparkad, av skavd eller så. Han hade en stor reva och kastanjen hängde där. var jättemycket blod och ah, usch!
Det var inte så farligt iallafall, mest ytligt men vi måste hålla koll på det, annars kan det bli värre.
 

Tog in billy sen iallafall!
Red först till ett fält där han fick galoppera av sig,skrittade och travade fram på vägen såklart. det tyckte han var jättekul! Han bockade och höll på.
Sedan kom en rad med bilar, typ 20 åringar, som började tuta på oss som idioter, då blev billy jättenervös och började trippa och hålla på.. Så red till ett annat fält och red lite där, sen red vi lite i grebban ("staden").

Det finns en sjö nära vårat stall, där det är is nu. därför kommer massa ungdomar dit och kör på isen, slirar och håller på. Visst jag förstår att det är jättekul att köra på isen och har accepterat det, men när folk börjar tuta och hålla på och STÖRA oss i stallet, så tycker jag inte det är okej.

Red ner mot sjön iallafall för Billy behövde motion, bilarna som kom där var iallafall lugna och skötte sig! :D flera saktade till och med in och stannade när jag skulle rida förbi, tur att det finns några som sköter sig iallafall.



Kommentarer
Postat av: Rebecka

shiit vilken tur de de var att ni såg det!

Men de har blivit mycket bättre så de läker nog snart! :)

2012-02-06 @ 18:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0