Dagens och gårdagens ridpass

Red ungefär lite samma både idag och igår C:


igår.

Red jag först ut en sväng där det var lite lampor. Sedan red jag till ett fält där det var lite bättre underlag och det var gansak bra! GAlopperade fram och tillbaka några gånger och körde intervaller på fältet, liksom tvärs över. Både i trav och galopp. Billy var jättepigg och jag vågade knappt galopperade fort, för han drog bara ett tag.
Galopperade typ 20 sträckor elr ngt, tills han blev någolunda bra.
Ramlade nästan av gjorde jag med! Vi kom i galopp, billy drog på o jag lutade mig bakåt i höll in. Helt plötsligt slängde han sig åt sidan o typ snurrade runt i en piruett ett helt varv. Asså kände nästan marken, så nära. Fick tag i sadeln typ o höll mig kvar, men usch vad nära det var! I sån hög fart med, hya!

idag
Red jag typ samma. För det fanns verkligen ingenstanns att rida. Red lite nere vid mullsjön först o det gick helt okej, kunde trava lite iallfall lite galopp. Sedan red jag till fältet och rejsade fram o tillbaka några gånger. Billy var jätteduktig och fin, är nöjd! Var härligt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0