Hoppträning

Idag har lisa haft en liten hoppträning för mig och billy!

Kan säga att det gick så sjuuukt bra, hoppade en kombination mest.
Billy var jättepigg i början och höll på och stegrade lite, det blåste och han var ganska pigg + att han älskar att hoppa också, så hade martingalen på iadg för säkerthets skull.
I början gick det sådär när vi hade en till bom emellan, men efter ett tag tog vi bort den bommen och hade bara 2 hinder på rad men typ 3-4 galoppsprång emellan. gick verkligen jättebra, är nöjd! Sedan höjde vi det sista hindret lite och det slutade på ett hinder på typ 50 cm längst fram, sen 3 galoppsprång till ett hinder på 80 cm. Eftersom jag är lite hopprädd så var det lagom i en kombination + att det är inte så viktigt att hoppa högt tycker jag, det viktigaste är ju liksom att det funkar :)




gammal bild :)


Kommentarer
Postat av: Maja

Jag var hopprädd innan jag hade sommarhästarna och när jag red skumma jag så mycket fick jag världens balans nu har ju ur bra balans mot var jag hade förut och nu tycker jag inte alls att det är lägligt att hoppa längre :-D vet du vad din hopprädd beror på? :) <3

2012-01-03 @ 23:52:47
URL: http://majamerlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0