Rida ut

Att rida ut är både väldigt roligt och nyttigt för häst och ryttare, men ibland när jag rider ut brukar jag jobba Billy ute i skogen. Det går lika bra att rida dressyr i skogen som på gärdet.
Här är några övningar jag brukar göra.

- rida serpentiner bland träden.
Det är jätteroligt och bra, hästarna är också väldigt uppmärksamma i skogen och villig att jobba.

- göra framdelsvändning i varje  korsning när man ska svänga
hihi erkänn smart? :D man ska ju ändå svänga liksom.

- träna galoppfattningar
 - träna galoppökningar / minskningar


- träna skänkelvikning över vägarna
det är suuperbra, eftersom hästarna ofta har mer energi ute och oftast väldigt lätta att flytta då

- träna på min sits. Ordentliga avsaktningar och sitta bra i traven. Hästarna är ofta väldigt pigga ute också så då behöver man inte driva så mycket, då kan man tänka mycket mer på sin egen sits.


Sedan är det SJÄLVKLART väldigt viktigt att rida ut och ha kul också. Jag rider oftast bara dressyr i skogen kanske halva uteritten en gång i veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0