Stallpyssel

Idag pysslade jag och höll på i stallet, blev ingen ridning.


Först mockade jag upp hans box och gjorde foder. Sedan skrubbade jag krubban och hans fönster, både på utsidan och på insidan.
Smörjde sadlarna och tränsen gjorde jag efter det, var noggrann och gjorde det länge, med olika sprayer osv. Det blev jättebra och dem blev fina! Billys 3 träns putsade jag också + att jag putsade mina ridstövlar och ridhjälmen ( med en speciell spray).
Sedan gick jag ut i hagen och mockade i de båda skjulen, var inte jätteskitigt så gick fort. Hittade massa hinder där inne (asså brevid där hästarna går finns det ett utrymme) Och fick syn på en jättefin grind som låg där! Har inte sett den innan. Alltså en sån som man sätter mellan två hinderstöd, som blir som en bom fast det är en grind under). Blev riktigt sugen på att  hoppa då :c
Gick iallafall ut i paddocken och plockade iordning lite, la in alla hinderstöd, bommar, pallar och däck i mitten.

Sedan fick Billy komma in för en ordentlig rykt i 50 minuter. Borstade noga, tog hovfett på hovarna och friserade till manen lite. Han tyckte det var skönt och blev jättefin sen :)


Kommer nog lite bilder sen, kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0