Dagens ridpass

Blev en lång o rolig uteritt idag!


Jag och vicki har helt klart fått träna på våra fegheter idag ;)

Iallafall så red vi i ca 3 timmar uppe i skogen. Linnea visade rundan. Var jättemysigt och fint i skogen, var dock lite backar och bröte i backarn men det gick bra för alla hästar. När vi var mitt i vägen så skulle vi in i en tät skog, och jag har typ lite fobi för att få mitt knä krossat emot ett träd, så valde att hoppa av och leda Billy den korta biten. Men när vi kom till sten som täckte halva vägen, så gick Billy upp på stenen, och ner sen igen, haha :D han tyckte typ inte det var jobbigt alls ;) Sedan var det lite lera vi skulle igenom, var ganska läskigt tyckte jag och Billys benskydd blev ju fina efteråt haha. Vi red även förbi klagomuren som jag och Fanny hittade för många årsedan, det spökar där! På ett fält brevid där blev Billy lite cp och började trava och takta och frusta upp sig, studsa lite och så, haha.
Var jättefint att rida på fältet, och i slutet av fältet skulle vi hoppa över en bäck, och då ramlade jag nästan av hehe. Billy hoppade stooort och liksom snubblade till lite i landningen, så jag flög fram på halsen och typ ner på sidan, men lyckades hålla mig kvar tillslut iallafall!

Blev endast skritt och trav idag men alla hoppade även över en stock i galopp vilket var himla kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0