Dagens underbara ridpass!

Var duktig och gick upp till stallet med amanda idag! Var typ storm ute så var riktigt jobbigt haha!

Vi bestämde oss iallafall för att rida ut tillsamans. Så amanda kom till mitt stall också red vi ut.
Var verkligen jättehärligt. Nere vid sjön red vi och travade över lite "cavaletti-bommar" (aka stockar) Vilket gick bra.
Sedan galopperade vi på banvallen fram tills en stock som är på en stig brevid vägen (svårt att förklara , men är en gräsväg brevid grusvägen)
Det sticker ut lite grenar oså på den, men hoppade av och fixade till hindret så det blev bra att hoppa. Vi hoppade det några gånger och gick jättebra för båda två! :D hästarna tyckte det var superkul.
Efter ett tag såg vi att gräsvägen fortsatte in i skogen, och vi fortsatte på den och där hittade vi fler hinder (som någon har byggt typ) så hoppade hela den vägen, i galopp. var riktigt roligt och har aldrig ridit där förut direkt! :)

Vi fortsatte utforska, men dock lite innan en raksträcka som är i slutet på runda. Vi red in på en knappt synbar väg i skogen. Den var jättemysigt. För att komma ut till fältet som vägen ledde till var man tvungen att hoppa över en bäck vilket var jättekul! :D
Sedan rejsade vi och hästarna var jätteglada och goa, ingen bråkade eller drog, Billy lade in lite glädjesprång vilket bara var kul ;) Billy trivs verkligen med Hillman vilket är jätteroligt tycker jag och amanda! :D

Red i ca 1,5 timmar. När jag kom tillbaka till stallet borstade jag en trött Billy och sedan kom Fanny upp, hon hade gått upp och vi skulle ta sällskap hem. alltid lika roligt att snacka med heenneee, och sedan stannade vi vid vårat "pratställe" (typ där vi inte åker samma väg längre) och snackade i 40 minuter hehe ;)

Amanda och jag filmade lite när vi hoppade oså (jag och Billy är i slutet!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0