Hoppträningen



Idag var en såndär hoppträning som jag inte visste om den var bra eller dålig. Men jag tycker mest att den var bra och både jag och Billy hade superkul och det är det viktigaste:)
Vi hoppade ganska svåra svängar, lite omhoppning och man fick tänka riktigt mycket och eftersom Billy har lite svårt att hålla galoppen så kom vi lite fel på vissa hinder, men på vissa hinder kom vi riktigt bra och fick verkligen känslan!
på dem små bommarna och upphöjda bommarna så förstod han inte riktigt i början men efter ett tag så blev han mycket bättre och tog dem perfekt några gånger! riktigt nöjd!
På banan låg hinderna på 85 cm så har hoppat bana på 85 cm idag vilket känns väldigt bra! :)
Blev några fler vägringar idag, var mitt fel då vi kom lite snävt mot vissa hinder.

En sak jag upptäckt idag är att Billy hatar gröna hinder. Han har vägrat typ 5 gånger på gröna hinder  (olika dagar) men han hoppar både vattenmattor och grindar utan problem, bara gröna bommar han inte gillar ;)

Är stolt över min duktiga häst som ställer upp i alla lägen även om han inte förstår allting!<3

Kommentarer
Postat av: amanda

härligt!:)

2012-03-29 @ 18:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0