Tränigen från marken

Idag var Billy verkligen lugn och duktig!


Tränade i en stor hage idag, jag tycker det är lite svårare då det är större för Billy att springa på + att han är van vid att få gå och äta där. Men idag försökte han inte äta en enda gång eller springa iväg.

Började med att träna att han skulle följa mig löst, gjorde mycket tvära svängar och han följde med jättebra i serpentiner och snäva svängar. Sedan tränade jag även på att han skulle backa och gå frammåt utan beröring och att jag stod stilla, gick jättebra det med faktiskt! :D
Tränade också på att han skulle gå runt tunnorna löst, han tycker dom är lite läskiga men idag gick det faktiskt bra och att han skulle gå löst ever en bom efter mig, men när jag inte gick över utan svängde precis innan skulle han också göra det. Gick perfekt!

Efter ett tag hoppade jag upp och red i halsring, gick verkligen superbra idag och han lyssnade perfekt! gick över lite bommar och gjorde många volter. Han har verkligen blir bättre på det nu och lyssnar utan att jag knappt tar i halsringen.

Tricktränade lite också, träna vacker hov uppsuttet och från marken och att han skulle lägga upp  hoven på ett däck, det sitter verkligen bra nu och jag är jättenöjd!:D

Världens underbaraste häst!<3



jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Maja

Åå vad härligt de låter<3 :-D ni är så duktiga IHOP!

2012-03-08 @ 21:52:51
URL: http://trwh.blogg.se/
Postat av: Nelly

Fin häst du har :)

2012-03-13 @ 13:24:33
URL: http://blixtras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0