Utvärdering - magic brush

Eftersom jag fick 2 paket med magic brush i julklapp så tänkte jag utvärdera dem nu.

Jag tycker att det är några jättebra borstar, men jag tycker inte att dem är speciellt "magic".
På Billy är dem lika bra som en vanliga piggborste, kanske tar bort leran lite bättre men det är inte mycket.
Sedan så har jag - som många andra också märkt, att borstarna är likadana. Den som är till benen är likadan som den som är till pälsen osv.  På den nyaste kollektionen har dem tagit bort texten på borstarna ;)

jag har faktiskt använt magic brush i manen på Billy mest, han har väldigt tjock man och borsten tar sig igenom bra men sliter inte så mycket (på hans iallafall).
I svansen är den ännu bättre, så det är verkligen ett hiss!




Så själv tycker jag att dem är bra - men inte överdrivet bra. Jag trodde dem skulle vara mer "magic" om ni förstår vad jag menar? ;) Men det är ju olika från häst till häst också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0